Visie Nederlands
Op onze school proberen we, buiten het gebruik van de nieuwe methode Taal Actief in de bovenbouw, ook ontwikkelingsgericht bezig te zijn. Hierbij is het variƫren van diverse werkvormen en didactiek een must. De groepsleerkrachten passen dit zeker ook binnen het taalonderwijs toe. Om bepaalde leerstof eigen te maken, en we toch te maken hebben met allemaal unieke kinderen met hun voorkeursleerstijlen, is het goed om dit te blijven doen. Het uiteindelijke doel binnen het taalonderwijs is, dat het oefenen geleidelijk zorgt voor taalontwikkeling en voor taalverwerving. We denken hierbij op het niveau van herkennen, begrijpen, reproduceren en produceren.
Een onlosmakelijke term is differentiatie, die we hieraan koppelen. Zoals ook binnen het passend onderwijs hoort: onderwijs op maat! We doen dit door middel van keuzeactiviteiten, verrijkings- en verdiepingsactiviteiten en extra ondersteuning voor de minder taalvaardige kinderen.
Om de zelfstandigheid te stimuleren werken we in de bovenbouw ook met weektaken, zodat kinderen ook op hun eigen niveau kunnen werken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb